Kundeservice
Ofta ställda frågor
Är era klockor helt nya?
Alla våra klockor är helt nya, och skickas i en box med garantibevis.
Får jag med det officiella garantibeviset med mitt köp?
Några klockor kommer med det officiella garantibeviset. Då vi inte är en auktoriserad återförsäljare eller distributör av de klockor vi säljer, kan den officiella producenten välja att inte följa den ursprungliga garantin. Alla klockor är föremål för förhandsförsäljning.
Säljer ni tillbehör till klockor?
Vi säljer inte tillbehör till klockor.
Vad är era fraktpriser?
Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar till Danmark. För internationella beställningar har vi ett leveranspris på 400 SEK inom EU och 590 SEK till andra länder om själva beställningen är mindre än 7 500 SEK.
Hur lång tid tar det att behandla min beställning?
Det tar cirka 1-2 veckor att behandla och skicka din beställning, efter betalningen är godkänd.
Kan ni leverera dag till dag?
Ja, vi kan leverera dag till dag mot en extra avgift. Priser för dag till dag leverans varierar beroende på destination. Observera att det fortfarande finns en handläggningstid på 3-6 arbetsdagar efter att du har gjort ditt köp.
Kan man se fler bilder av klockorna?
Bilderna på vår hemsida är verkliga bilder av klockorna. Vi använder inte lagerbilder, och därför kan vi dessvärre inte lägga till ytterligare bilder än de du hittar på hemsidan.
Kan man byta till ny?
Då vi för närvarande bara säljer nya klockor, accepterar vi inte byteshandel.
Kan man lägga till/ta bort länkar i armbanden?
Vi erbjuder INTE att anpassa storleken på klockorna. Inte heller att lägga till eller ta bort länkar eller göra hål i remmarna.
Erbjuder ni reparation av klockorna?
Vi erbjuder för närvarande inte reparation av klockor. Här måste vi hänvisa till din lokala auktoriserade återförsäljare eller urmakare.
Var finns ni?
Du hittar vårt kontor Bredgade 19 1260 Köpenhamn K, Danmark.
Kan du se den klockorna personligen?
Vi är en onlineåterförsäljare med klockorna förvarade på ett lager, och har tyvärr inte något showroom. Det är dock absolut möjligt att se klockan innan du gör ditt köp. Så här är proceduren för detta: Vi tar en deposition på SEK 300, och mellanskillnaden kan sedan betalas vid hämtning på vårt kontor i Köpenhamn. Depositionen täcker logistikkostnader och återbetalas ej.
Tar ni ut moms?
Priset som syns på hemsidan inkluderar redan dansk moms (25%), för alla länder inom EU. För länder utanför EU erbjuder vi momsfritt om en leveransadress anges utanför EES. Moms dras automatiskt av vid utcheckning.
Om du äger ett företag (B2B), och har möjlighet att dra av moms, rekommenderar vi att du kontaktar oss och uppger företagsnamn, adress och CVR-nummer.
Exempel på beräkning: När du köper för 10 000 SEK kommer det momsfria priset att uppgå till 7 500 SEK.
Kan jag hämta min klocka på ert kontor i Köpenhamn?
Ja, du kan som sagt hämta klockan på vårt kontor efter godkänd betalning. Vi ger dig besked när klockan är redo för avhämtning.
Täcks era försändelser av försäkring?
Vi köper försäkringar för alla våra paket. I händelse av att klockan tappas bort vid leverans anmäler vi ärendet till vårt försäkringsbolag. På så sätt är vi alla säkrade.
Kräver ni bekräftelse på leverans?
Vi kräver signatur vid leverans av alla paket som bekräftelse på att paketet levererats.
Tar ni emot banköverföringar?
Ja, vi tar också emot överföringar via bank. Kontakta oss för mer information.
Klockan jag är intresserad av är för närvarande slut. När finns den i lager igen?
Tyvärr vet vi inte säkert när en klocka kommer tillbaka i lager. Vi vill dock väldigt gärna kontakta dig när den är tillbaka. Skriv till oss om du vill stå på väntelistan för en specifik klocka.