Kundeservice
Reklamation
Du har 2 års reklamationsrätt när du handlar hos Yourwatches.se. Om du upptäcker ett fel eller en brist på din produkt måste du kontakta kundtjänst på så snart som möjligt och inom rimlig tid. Observera att behandlingstiden under hektiska perioder varierar. Om din reklamation är berättigad innebär det att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på den specifika situationen. Du ska som sagt reklamera in sales@yourwatches.com om "skälig tid" efter att du upptäckt felet. Om du reklamerar inom två månader efter att felet upptäckts kommer reklamationen alltid att vara godkänd. Om reklamationen är berättigat återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan ska alltid skickas tillbaka i korrekt förpackning. Kom också ihåg att få ett kvitto på frakt så att vi kan ersätta dina fraktkostnader.
Klagomål
Om du som konsument vill klaga över ditt köp hos YourWatches.se ska du kontakta sales@yourwatches.com. Du kan klaga till Center för Klagomålslösning via sales@yourwatches.com,där du också kan läsa mer om beloppsgränser, avgifter, processer etc.
EU-Kommissionens klagomålsportal online kan också användas vid inlämnandet av ett klagomål. Detta är särskilt relevant om du är en konsument som bor i ett annat EU-land. Klagomål kan lämnas här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. När du lämnar in ett klagomål måste du ange vår e-postadress sales@yourwatches.com